Acest ghid cuprinde studii de caz despre fermieri, fragmente din înțelepciunea condensată a agricultorilor, informații despre cele mai des întâlnite probleme în promovarea produselor locale de pe Valea Hârtibaciului și parțial, noțiuni sumare de marketing menite să reprezinte o introducere (cu un minim de noțiuni teoretice) ce pregătește micii producători pentru o mai bună abordare a pieței locale de produse gospodărești. Ghidul mai conține exemple practice furnizate de experiența organizațiilor partenere, Hosman Durabil și Pro Longo maï. Acest ghid este tipărit și diseminat producătorilor locali ce iau parte la proiectul SOLIDED, dar este accesibil tuturor micilor producători, online, pe pagina hosman-durabil.org.

În lucrul cu micii agricultori, am observat că în ceea ce privește promovarea inițială cu succes a produselor este necesară adresarea corectă a unor întrebări. Mai simplu spus, la început de drum, cel mai important lucru este de a ști ce întrebări să puneți. Numai așa veți ajunge la răspunsurile care vă vor face să completați veniturile familiei din vânzarea de produse locale. Prin urmare acest ghid dorește să vă ajute să vă formulați întrebările esențiale pentru dezvoltarea unui plan privind vânzarea de produse locale. Vom începe prin a vă cere să vă gândiți la preferințele dvs. personale și la punctele forte pentru gospodăria sau ferma dvs. În continuare vom oferi o imagine de ansamblu a diferitelor sisteme de marketing și vom include povești ale fermierilor ce folosesc aceste sisteme. Resursele care completează fiecare opțiune, vă vor permite să examinați în detaliu aceste abordări și să le selectați pe cele pe care le veți găsi ca fiind cele mai atrăgătoare.

Nu lipsesc din ghid nici subiectele care se aplică oricărei întreprinderi locale: reglementări și legi în vigoare, opțiuni de stabilire a prețurilor, răspunderea, branding-ul și etichetarea. Puteți citi această publicație în întregime, din față în spate sau puteți sări direct la capitolele care vă interesează. Foarte important este de reținut faptul că dacă doriți să începeți să vindeți produse locale (alimentare sau non-alimentare), este recomandat să petreceți timp lucrând la un plan, care să vă îndrume întreaga activitate.

>> Download ghidul “Promovarea și marketingul produselor din gospodăriile țărănești

 

 

Despre proiectul SOLIDED

Proiectul “Solidaritate pentru dezvoltare economică în Valea Hârtibaciului SOLID.E.D.” urmăreşte să ajute localnicii regiunii – fermieri de semi-subzistenţă, mici antreprenori, grupuri vulnerabile sau dezavantajate – să îşi valorifice resursele naturale şi culturale disponibile în comunităţile din care fac parte. Ridicarea nivelului de conştientizare privind necesitatea dezvoltării economiei locale şi tradiţionale, adaptate la cerinţele recente de dezvoltare ale pieţelor regionale, reprezintă una din metodele capabile să asigure mult dorita diversificare a surselor de venit. În acest context, scopul prezentului proiect este de a revitaliza economia rurală locală a Văii Hârtibaciului prin activităţi şi meşteşuguri tradiţionale.

Activitatile sunt co-finanţate printr-un grant din partea Elveției prin intermediul Contribuției Elvețiene pentru Uniunea Europeană extinsă.